Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 20/2025
Kohderyhmä: Naiset 10+
Kohderyhmän väestö: 2 565 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 222 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 87 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 18 t 21 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 37 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV135,1 %31,5 %1 934 00075 %
Yle TV24,7 %4,1 %1 277 00050 %
Yle Teema&Fem3,3 %2,2 %810 00032 %
Yle yhteensä43,2 %37,8 %2 013 00078 %
MTV324,5 %28,1 %1 776 00069 %
Sub3,0 %3,5 %972 00038 %
AVA3,1 %3,2 %857 00033 %
MTV:n maksukanavat2,2 %0,9 %376 00015 %
MTV yhteensä32,7 %35,6 %1 885 00073 %
Nelonen6,0 %8,9 %1 257 00049 %
Jim1,6 %1,6 %767 00030 %
Liv2,0 %2,6 %796 00031 %
Hero0,2 %0,3 %248 00010 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä9,8 %13,3 %1 548 00060 %
TV52,6 %2,2 %818 00032 %
Kutonen0,9 %0,9 %591 00023 %
Frii2,5 %2,7 %463 00018 %
The Discovery Channel0,0 %0,0 %22 0001 %
TLC2,2 %1,7 %543 00021 %
Warner Bros. Discovery8,3 %7,5 %1 178 00046 %
STAR Channel1,4 %1,6 %529 00021 %
National Geographic Channel1,4 %1,2 %410 00016 %
Disney Finland2,8 %2,8 %711 00028 %
Muut3,7 %3,1 %754 00029 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 222 00087 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.