Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 20/2025
Kohderyhmä: Miehet 65+
Kohderyhmän väestö: 578 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 555 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 96 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 36 t 19 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 5 t 11 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV135,6 %34,0 %531 00092 %
Yle TV25,6 %5,5 %459 00079 %
Yle Teema&Fem4,2 %3,9 %399 00069 %
Yle yhteensä45,5 %43,3 %536 00093 %
MTV320,1 %24,5 %534 00092 %
Sub4,0 %4,6 %384 00066 %
AVA2,3 %2,1 %272 00047 %
MTV:n maksukanavat3,9 %2,0 %194 00034 %
MTV yhteensä30,2 %33,2 %543 00094 %
Nelonen4,6 %6,0 %416 00072 %
Jim2,2 %2,1 %320 00055 %
Liv1,1 %1,6 %301 00052 %
Hero0,3 %0,4 %103 00018 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä8,3 %10,0 %464 00080 %
TV52,2 %2,3 %331 00057 %
Kutonen2,2 %2,0 %304 00053 %
Frii1,7 %1,7 %209 00036 %
The Discovery Channel0,1 %0,1 %12 0002 %
TLC0,5 %0,3 %145 00025 %
Warner Bros. Discovery6,7 %6,4 %400 00069 %
STAR Channel1,4 %1,2 %202 00035 %
National Geographic Channel3,9 %2,5 %281 00049 %
Disney Finland5,3 %3,6 %323 00056 %
Muut4,7 %3,6 %272 00047 %
Yhteensä100,0 %100,0 %555 00096 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.