Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 20/2025
Kohderyhmä: Miehet 25–44
Kohderyhmän väestö: 749 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 625 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 83 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 10 t 6 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 1 t 27 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV128,0 %24,2 %495 00066 %
Yle TV25,2 %3,7 %267 00036 %
Yle Teema&Fem0,8 %1,1 %106 00014 %
Yle yhteensä33,9 %29,0 %523 00070 %
MTV328,3 %31,8 %445 00059 %
Sub3,6 %3,8 %210 00028 %
AVA1,1 %0,9 %130 00017 %
MTV:n maksukanavat1,8 %1,1 %102 00014 %
MTV yhteensä34,8 %37,7 %484 00065 %
Nelonen3,8 %5,4 %271 00036 %
Jim2,3 %2,8 %176 00024 %
Liv1,0 %1,7 %119 00016 %
Hero0,2 %0,4 %31 0004 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä7,3 %10,3 %337 00045 %
TV53,1 %3,6 %209 00028 %
Kutonen3,3 %3,4 %169 00023 %
Frii0,6 %0,8 %78 00010 %
The Discovery Channel0,1 %0,1 %6 0001 %
TLC1,3 %0,9 %88 00012 %
Warner Bros. Discovery8,4 %8,8 %300 00040 %
STAR Channel5,3 %5,9 %168 00022 %
National Geographic Channel2,0 %1,8 %106 00014 %
Disney Finland7,3 %7,6 %220 00029 %
Muut8,4 %6,7 %218 00029 %
Yhteensä100,0 %100,0 %625 00083 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.