Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 20/2025
Kohderyhmä: Kaikki 45–64-vuotiaat
Kohderyhmän väestö: 1 374 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 261 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 92 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 19 t 7 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 44 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV129,0 %25,6 %1 148 00083 %
Yle TV24,3 %4,6 %894 00065 %
Yle Teema&Fem2,1 %1,6 %505 00037 %
Yle yhteensä35,4 %31,8 %1 180 00086 %
MTV323,9 %26,8 %1 111 00081 %
Sub3,5 %3,7 %673 00049 %
AVA2,4 %2,8 %518 00038 %
MTV:n maksukanavat2,0 %1,1 %242 00018 %
MTV yhteensä31,9 %34,5 %1 150 00084 %
Nelonen6,0 %8,9 %823 00060 %
Jim2,4 %2,6 %594 00043 %
Liv1,8 %2,3 %524 00038 %
Hero0,3 %0,4 %194 00014 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä10,5 %14,2 %1 007 00073 %
TV54,0 %3,7 %635 00046 %
Kutonen2,8 %2,3 %556 00040 %
Frii3,7 %3,8 %392 00028 %
The Discovery Channel0,1 %0,1 %31 0002 %
TLC1,5 %1,1 %305 00022 %
Warner Bros. Discovery12,3 %11,0 %879 00064 %
STAR Channel2,4 %2,4 %397 00029 %
National Geographic Channel1,8 %1,9 %419 00030 %
Disney Finland4,2 %4,3 %585 00043 %
Muut6,1 %4,2 %491 00036 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 261 00092 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.