Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 20/2025
Kohderyhmä: Naiset 45–64
Kohderyhmän väestö: 684 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 624 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 91 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 19 t 24 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 46 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV130,1 %26,7 %565 00082 %
Yle TV23,8 %4,0 %406 00059 %
Yle Teema&Fem2,0 %1,4 %246 00036 %
Yle yhteensä35,9 %32,1 %579 00084 %
MTV324,5 %27,7 %547 00080 %
Sub2,8 %3,0 %312 00046 %
AVA2,6 %3,1 %268 00039 %
MTV:n maksukanavat1,9 %0,9 %105 00015 %
MTV yhteensä31,7 %34,7 %564 00082 %
Nelonen7,1 %10,6 %394 00057 %
Jim1,9 %1,9 %241 00035 %
Liv2,3 %2,8 %275 00040 %
Hero0,3 %0,4 %87 00013 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä11,5 %15,7 %491 00072 %
TV53,8 %3,1 %279 00041 %
Kutonen1,3 %1,2 %219 00032 %
Frii4,7 %4,3 %182 00026 %
The Discovery Channel0,0 %0,0 %10 0001 %
TLC2,4 %1,7 %185 00027 %
Warner Bros. Discovery12,4 %10,4 %407 00059 %
STAR Channel1,9 %2,0 %182 00027 %
National Geographic Channel1,5 %1,6 %149 00022 %
Disney Finland3,4 %3,7 %239 00035 %
Muut5,4 %3,5 %232 00034 %
Yhteensä100,0 %100,0 %624 00091 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.