Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 19/2025
Kohderyhmä: Naiset 45–64
Kohderyhmän väestö: 684 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 634 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 93 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 18 t 13 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 36 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV118,5 %18,9 %531 00078 %
Yle TV24,9 %4,9 %428 00063 %
Yle Teema&Fem2,1 %1,8 %299 00044 %
Yle yhteensä25,5 %25,6 %581 00085 %
MTV326,9 %29,6 %555 00081 %
Sub3,8 %3,7 %354 00052 %
AVA3,6 %3,3 %287 00042 %
MTV:n maksukanavat1,5 %0,9 %101 00015 %
MTV yhteensä35,8 %37,4 %578 00084 %
Nelonen9,7 %13,3 %443 00065 %
Jim2,2 %2,0 %277 00040 %
Liv2,7 %2,9 %290 00042 %
Hero0,5 %0,3 %106 00016 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä15,2 %18,4 %522 00076 %
TV54,4 %4,1 %348 00051 %
Kutonen2,0 %1,6 %234 00034 %
Frii5,9 %5,2 %227 00033 %
The Discovery Channel0,0 %0,0 %11 0002 %
TLC2,8 %1,5 %185 00027 %
Warner Bros. Discovery15,4 %12,5 %449 00066 %
STAR Channel2,5 %2,8 %233 00034 %
National Geographic Channel1,5 %1,1 %175 00026 %
Disney Finland4,0 %3,9 %321 00047 %
Muut4,6 %2,2 %234 00034 %
Yhteensä100,0 %100,0 %634 00093 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.