Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 19/2025
Kohderyhmä: Naiset 3+
Kohderyhmän väestö: 2 747 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 313 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 84 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 15 t 56 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 17 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV123,0 %21,7 %1 568 00057 %
Yle TV27,4 %6,1 %1 446 00053 %
Yle Teema&Fem3,2 %2,3 %958 00035 %
Yle yhteensä33,7 %30,1 %1 873 00068 %
MTV327,4 %30,6 %1 842 00067 %
Sub3,4 %3,5 %1 166 00042 %
AVA3,8 %3,4 %883 00032 %
MTV:n maksukanavat1,4 %0,8 %309 00011 %
MTV yhteensä36,0 %38,3 %1 974 00072 %
Nelonen8,1 %10,7 %1 449 00053 %
Jim2,0 %1,6 %850 00031 %
Liv2,4 %2,6 %892 00032 %
Hero0,5 %0,3 %311 00011 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä12,9 %15,3 %1 709 00062 %
TV53,1 %3,2 %971 00035 %
Kutonen1,5 %1,4 %684 00025 %
Frii3,3 %3,2 %600 00022 %
The Discovery Channel0,0 %0,1 %32 0001 %
TLC2,7 %2,0 %626 00023 %
Warner Bros. Discovery10,8 %9,9 %1 367 00050 %
STAR Channel1,9 %2,2 %631 00023 %
National Geographic Channel1,6 %1,2 %512 00019 %
Disney Finland3,5 %3,4 %894 00033 %
Muut3,7 %3,1 %799 00029 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 313 00084 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.