Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 19/2025
Kohderyhmä: Kaikki 25–44-vuotiaat
Kohderyhmän väestö: 1 450 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 179 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 81 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 7 t 34 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 1 t 5 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV18,8 %9,1 %549 00038 %
Yle TV27,9 %4,6 %554 00038 %
Yle Teema&Fem1,0 %1,0 %207 00014 %
Yle yhteensä17,7 %14,7 %780 00054 %
MTV331,2 %35,3 %837 00058 %
Sub4,7 %4,6 %463 00032 %
AVA2,3 %2,2 %295 00020 %
MTV:n maksukanavat2,1 %1,5 %167 00012 %
MTV yhteensä40,3 %43,5 %945 00065 %
Nelonen7,4 %9,3 %542 00037 %
Jim3,4 %3,7 %364 00025 %
Liv1,9 %2,0 %302 00021 %
Hero0,5 %0,7 %111 0008 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä13,2 %15,7 %725 00050 %
TV54,7 %5,2 %378 00026 %
Kutonen3,1 %3,1 %315 00022 %
Frii2,7 %1,5 %168 00012 %
The Discovery Channel0,1 %0,2 %20 0001 %
TLC2,9 %2,4 %207 00014 %
Warner Bros. Discovery13,5 %12,4 %630 00043 %
STAR Channel6,7 %6,2 %336 00023 %
National Geographic Channel2,6 %1,9 %185 00013 %
Disney Finland9,2 %8,1 %416 00029 %
Muut6,6 %5,6 %390 00027 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 179 00081 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.