Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 19/2025
Kohderyhmä: Miehet 10+
Kohderyhmän väestö: 2 497 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 080 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 83 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 15 t 52 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 16 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV124,2 %23,0 %1 442 00058 %
Yle TV26,8 %6,7 %1 265 00051 %
Yle Teema&Fem2,5 %2,1 %825 00033 %
Yle yhteensä33,5 %31,8 %1 644 00066 %
MTV322,9 %27,2 %1 694 00068 %
Sub4,7 %4,8 %1 080 00043 %
AVA2,6 %2,5 %724 00029 %
MTV:n maksukanavat1,9 %1,5 %435 00017 %
MTV yhteensä32,1 %36,0 %1 844 00074 %
Nelonen6,1 %7,6 %1 183 00047 %
Jim2,7 %2,4 %909 00036 %
Liv1,3 %1,3 %736 00029 %
Hero0,4 %0,5 %253 00010 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä10,4 %11,8 %1 471 00059 %
TV54,3 %4,5 %1 004 00040 %
Kutonen4,0 %3,3 %888 00036 %
Frii2,4 %2,2 %509 00020 %
The Discovery Channel0,2 %0,2 %69 0003 %
TLC0,7 %0,4 %440 00018 %
Warner Bros. Discovery11,7 %10,7 %1 334 00053 %
STAR Channel3,6 %3,5 %671 00027 %
National Geographic Channel3,9 %2,6 %685 00027 %
Disney Finland7,5 %6,0 %991 00040 %
Muut5,2 %3,8 %823 00033 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 080 00083 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.