Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 19/2025
Kohderyhmä: Kaikki yli 65-vuotiaat
Kohderyhmän väestö: 1 302 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 267 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 97 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 33 t 57 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 4 t 51 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV131,1 %28,9 %1 210 00093 %
Yle TV27,1 %7,5 %1 066 00082 %
Yle Teema&Fem3,7 %2,7 %894 00069 %
Yle yhteensä42,0 %39,1 %1 220 00094 %
MTV324,0 %27,7 %1 193 00092 %
Sub3,7 %3,9 %851 00065 %
AVA3,5 %3,2 %656 00050 %
MTV:n maksukanavat1,4 %0,7 %280 00021 %
MTV yhteensä32,6 %35,6 %1 217 00093 %
Nelonen6,2 %7,9 %1 013 00078 %
Jim1,7 %1,2 %629 00048 %
Liv1,7 %1,9 %674 00052 %
Hero0,4 %0,4 %240 00018 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä10,0 %11,3 %1 086 00083 %
TV52,9 %2,9 %723 00056 %
Kutonen2,1 %1,6 %558 00043 %
Frii2,1 %2,2 %465 00036 %
The Discovery Channel0,1 %0,1 %28 0002 %
TLC1,5 %1,1 %464 00036 %
Warner Bros. Discovery8,7 %8,0 %900 00069 %
STAR Channel1,1 %1,1 %370 00028 %
National Geographic Channel3,0 %2,0 %495 00038 %
Disney Finland4,1 %3,2 %609 00047 %
Muut3,3 %2,8 %547 00042 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 267 00097 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.