Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 18/2025
Kohderyhmä: Kaikki yli 65-vuotiaat
Kohderyhmän väestö: 1 302 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 239 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 95 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 34 t 55 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 4 t 59 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV131,8 %31,2 %1 170 00090 %
Yle TV26,8 %6,6 %1 034 00080 %
Yle Teema&Fem4,4 %3,3 %927 00071 %
Yle yhteensä43,0 %41,1 %1 192 00092 %
MTV321,2 %24,3 %1 166 00090 %
Sub3,6 %3,8 %817 00063 %
AVA3,4 %3,2 %689 00053 %
MTV:n maksukanavat1,7 %2,1 %267 00021 %
MTV yhteensä29,8 %33,5 %1 192 00092 %
Nelonen5,8 %7,1 %992 00076 %
Jim1,9 %1,2 %667 00051 %
Liv1,9 %2,2 %659 00051 %
Hero0,5 %0,3 %273 00021 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä10,1 %10,7 %1 075 00083 %
TV54,2 %3,7 %804 00062 %
Kutonen2,5 %2,3 %553 00043 %
Frii2,2 %2,3 %446 00034 %
The Discovery Channel0,0 %0,0 %32 0002 %
TLC1,4 %1,0 %429 00033 %
Warner Bros. Discovery10,9 %9,9 %915 00070 %
STAR Channel0,9 %0,7 %383 00030 %
National Geographic Channel2,6 %1,4 %482 00037 %
Disney Finland3,5 %2,1 %613 00047 %
Muut3,6 %3,8 %557 00043 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 239 00095 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.