Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 18/2025
Kohderyhmä: Kaikki 10–24-vuotiaat
Kohderyhmän väestö: 936 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 518 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 56 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 2 t 23 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 20 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV16,7 %6,0 %170 00018 %
Yle TV28,0 %2,4 %150 00016 %
Yle Teema&Fem0,9 %0,8 %57 0006 %
Yle yhteensä15,6 %9,1 %260 00028 %
MTV318,9 %21,9 %279 00030 %
Sub6,3 %5,0 %142 00015 %
AVA2,2 %1,8 %86 0009 %
MTV:n maksukanavat10,6 %15,3 %97 00010 %
MTV yhteensä37,9 %43,9 %365 00039 %
Nelonen9,4 %8,7 %203 00022 %
Jim3,6 %3,8 %128 00014 %
Liv1,9 %1,7 %57 0006 %
Hero0,2 %0,2 %12 0001 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä15,1 %14,5 %276 00030 %
TV57,8 %8,5 %119 00013 %
Kutonen3,8 %3,7 %94 00010 %
Frii1,3 %1,7 %27 0003 %
The Discovery Channel0,0 %0,0 %00 %
TLC1,5 %0,8 %46 0005 %
Warner Bros. Discovery14,4 %14,7 %207 00022 %
STAR Channel10,5 %12,8 %98 00011 %
National Geographic Channel1,0 %0,7 %40 0004 %
Disney Finland11,4 %13,5 %129 00014 %
Muut8,8 %8,8 %124 00013 %
Yhteensä100,0 %100,0 %518 00056 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.