Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 18/2025
Kohderyhmä: Miehet 3+
Kohderyhmän väestö: 2 687 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 141 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 80 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 15 t 33 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 13 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV123,4 %23,4 %1 447 00054 %
Yle TV27,0 %5,7 %1 286 00048 %
Yle Teema&Fem2,9 %2,3 %895 00033 %
Yle yhteensä33,3 %31,4 %1 712 00064 %
MTV317,0 %21,6 %1 605 00060 %
Sub5,0 %4,9 %1 099 00041 %
AVA2,6 %2,6 %777 00029 %
MTV:n maksukanavat3,3 %4,8 %453 00017 %
MTV yhteensä27,9 %33,8 %1 833 00068 %
Nelonen6,8 %7,6 %1 303 00048 %
Jim3,1 %2,7 %1 017 00038 %
Liv1,6 %1,7 %731 00027 %
Hero0,4 %0,4 %306 00011 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä11,9 %12,4 %1 571 00058 %
TV56,5 %5,9 %1 152 00043 %
Kutonen4,9 %4,1 %909 00034 %
Frii2,2 %2,2 %512 00019 %
The Discovery Channel0,2 %0,2 %55 0002 %
TLC0,6 %0,4 %462 00017 %
Warner Bros. Discovery15,5 %13,9 %1 407 00052 %
STAR Channel3,2 %3,1 %712 00026 %
National Geographic Channel3,4 %2,1 %664 00025 %
Disney Finland6,6 %5,2 %989 00037 %
Muut6,4 %5,7 %820 00030 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 141 00080 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.