Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 17/2025
Kohderyhmä: Naiset 3+
Kohderyhmän väestö: 2 747 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 273 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 83 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 16 t 23 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 20 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV125,3 %22,3 %1 513 00055 %
Yle TV26,7 %5,5 %1 408 00051 %
Yle Teema&Fem3,1 %2,0 %886 00032 %
Yle yhteensä35,2 %29,9 %1 802 00066 %
MTV322,2 %26,3 %1 761 00064 %
Sub3,8 %4,1 %1 206 00044 %
AVA3,7 %3,3 %932 00034 %
MTV:n maksukanavat2,1 %1,5 %393 00014 %
MTV yhteensä31,7 %35,1 %1 941 00071 %
Nelonen9,5 %13,3 %1 521 00055 %
Jim1,7 %1,5 %860 00031 %
Liv2,4 %2,4 %899 00033 %
Hero0,5 %0,6 %332 00012 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä14,2 %17,9 %1 783 00065 %
TV53,7 %3,9 %1 045 00038 %
Kutonen1,6 %1,6 %745 00027 %
Frii3,3 %3,1 %578 00021 %
The Discovery Channel0,0 %0,0 %35 0001 %
TLC2,8 %2,0 %659 00024 %
Warner Bros. Discovery12,0 %11,1 %1 388 00051 %
STAR Channel1,9 %1,7 %611 00022 %
National Geographic Channel1,7 %1,5 %547 00020 %
Disney Finland3,6 %3,2 %873 00032 %
Muut4,3 %3,7 %797 00029 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 273 00083 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.