Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 17/2025
Kohderyhmä: Naiset 45–64
Kohderyhmän väestö: 684 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 620 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 91 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 19 t 13 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 45 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV119,9 %18,2 %492 00072 %
Yle TV25,4 %5,5 %415 00061 %
Yle Teema&Fem1,9 %1,2 %286 00042 %
Yle yhteensä27,2 %24,9 %562 00082 %
MTV321,3 %24,4 %540 00079 %
Sub4,1 %4,1 %392 00057 %
AVA3,9 %3,2 %299 00044 %
MTV:n maksukanavat2,6 %2,1 %140 00021 %
MTV yhteensä31,8 %33,8 %579 00085 %
Nelonen11,2 %15,7 %447 00065 %
Jim2,1 %1,9 %269 00039 %
Liv2,7 %2,7 %306 00045 %
Hero0,7 %0,8 %130 00019 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä16,6 %21,1 %521 00076 %
TV54,6 %4,7 %355 00052 %
Kutonen2,2 %2,0 %275 00040 %
Frii5,5 %4,9 %238 00035 %
The Discovery Channel0,0 %0,0 %9 0001 %
TLC2,8 %1,6 %215 00031 %
Warner Bros. Discovery16,2 %14,0 %462 00068 %
STAR Channel1,7 %1,8 %204 00030 %
National Geographic Channel1,5 %1,4 %200 00029 %
Disney Finland3,3 %3,2 %301 00044 %
Muut5,9 %4,0 %234 00034 %
Yhteensä100,0 %100,0 %620 00091 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.