Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 16/2025
Kohderyhmä: Kaikki 10 vuotta täyttäneet
Kohderyhmän väestö: 5 062 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 4 050 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 80 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 16 t 12 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 19 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV123,8 %22,5 %2 919 00058 %
Yle TV27,8 %5,6 %2 571 00051 %
Yle Teema&Fem3,3 %2,6 %1 748 00035 %
Yle yhteensä34,8 %30,7 %3 345 00066 %
MTV319,0 %22,9 %3 142 00062 %
Sub4,2 %4,4 %2 202 00043 %
AVA3,0 %2,5 %1 531 00030 %
MTV:n maksukanavat2,6 %3,8 %628 00012 %
MTV yhteensä28,8 %33,7 %3 496 00069 %
Nelonen8,7 %11,4 %2 710 00054 %
Jim2,2 %1,9 %1 690 00033 %
Liv2,2 %2,5 %1 721 00034 %
Hero0,4 %0,5 %531 00010 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä13,6 %16,3 %3 126 00062 %
TV55,8 %5,6 %2 148 00042 %
Kutonen3,0 %2,4 %1 566 00031 %
Frii2,8 %2,6 %1 143 00023 %
The Discovery Channel0,1 %0,1 %88 0002 %
TLC2,2 %1,7 %1 136 00022 %
Warner Bros. Discovery14,1 %12,6 %2 745 00054 %
STAR Channel2,4 %2,2 %1 355 00027 %
National Geographic Channel2,7 %1,8 %1 249 00025 %
Disney Finland5,1 %3,9 %1 896 00037 %
Muut5,3 %5,7 %1 547 00031 %
Yhteensä100,0 %100,0 %4 050 00080 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.