Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 16/2025
Kohderyhmä: Naiset 10+
Kohderyhmän väestö: 2 565 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 118 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 83 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 16 t 34 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 22 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV124,3 %22,7 %1 556 00061 %
Yle TV27,4 %5,7 %1 311 00051 %
Yle Teema&Fem3,7 %2,5 %918 00036 %
Yle yhteensä35,4 %30,9 %1 759 00069 %
MTV322,2 %25,9 %1 679 00065 %
Sub3,5 %4,0 %1 096 00043 %
AVA3,6 %2,8 %888 00035 %
MTV:n maksukanavat1,7 %2,2 %251 00010 %
MTV yhteensä31,0 %34,9 %1 834 00071 %
Nelonen9,5 %12,8 %1 467 00057 %
Jim1,9 %1,7 %833 00032 %
Liv2,6 %3,0 %949 00037 %
Hero0,5 %0,5 %276 00011 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä14,4 %17,9 %1 670 00065 %
TV54,3 %3,9 %1 028 00040 %
Kutonen1,9 %1,6 %711 00028 %
Frii3,2 %3,0 %605 00024 %
The Discovery Channel0,0 %0,0 %38 0001 %
TLC3,4 %2,6 %653 00025 %
Warner Bros. Discovery12,9 %11,2 %1 389 00054 %
STAR Channel1,6 %1,5 %649 00025 %
National Geographic Channel1,8 %1,3 %558 00022 %
Disney Finland3,4 %2,8 %925 00036 %
Muut4,0 %3,9 %749 00029 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 118 00083 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.