Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 49/2025
Kohderyhmä: Kaikki 25–44-vuotiaat
Kohderyhmän väestö: 1 450 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 213 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 84 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 8 t 58 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 1 t 17 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV129,9 %40,5 %877 00060 %
Yle TV212,7 %6,3 %671 00046 %
Yle Teema&Fem3,9 %1,5 %437 00030 %
Yle yhteensä46,6 %48,3 %1 042 00072 %
MTV314,6 %15,6 %702 00048 %
Sub3,3 %3,0 %332 00023 %
AVA1,4 %1,0 %215 00015 %
MTV:n maksukanavat2,1 %2,4 %238 00016 %
MTV yhteensä21,5 %22,0 %812 00056 %
Nelonen6,0 %7,2 %514 00035 %
Jim1,9 %2,1 %337 00023 %
Liv1,6 %1,7 %300 00021 %
Hero0,4 %0,3 %91 0006 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä9,9 %11,3 %681 00047 %
TV54,9 %4,8 %441 00030 %
Kutonen2,5 %2,6 %295 00020 %
Frii2,3 %2,2 %182 00013 %
The Discovery Channel0,0 %0,0 %00 %
TLC1,9 %1,6 %184 00013 %
Warner Bros. Discovery12,4 %11,6 %643 00044 %
STAR Channel3,0 %2,3 %290 00020 %
National Geographic Channel1,8 %1,5 %228 00016 %
Disney Finland4,8 %3,8 %397 00027 %
Muut6,0 %4,2 %403 00028 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 213 00084 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.