Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 49/2025
Kohderyhmä: Naiset 45–64
Kohderyhmän väestö: 684 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 641 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 94 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 21 t 58 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 3 t 8 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV129,4 %35,5 %588 00086 %
Yle TV210,5 %6,4 %451 00066 %
Yle Teema&Fem5,1 %3,1 %421 00062 %
Yle yhteensä45,0 %44,9 %612 00090 %
MTV316,3 %17,3 %516 00076 %
Sub3,8 %4,6 %328 00048 %
AVA2,7 %2,9 %294 00043 %
MTV:n maksukanavat1,4 %1,1 %145 00021 %
MTV yhteensä24,2 %25,9 %560 00082 %
Nelonen7,0 %8,2 %430 00063 %
Jim1,7 %1,7 %266 00039 %
Liv1,5 %1,4 %260 00038 %
Hero0,4 %0,3 %89 00013 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä10,6 %11,6 %501 00073 %
TV53,7 %3,0 %330 00048 %
Kutonen1,9 %1,8 %242 00035 %
Frii3,7 %4,0 %232 00034 %
The Discovery Channel0,0 %0,0 %22 0003 %
TLC2,7 %2,5 %184 00027 %
Warner Bros. Discovery12,7 %11,9 %457 00067 %
STAR Channel1,8 %2,0 %204 00030 %
National Geographic Channel2,2 %1,7 %205 00030 %
Disney Finland4,0 %3,7 %291 00043 %
Muut4,0 %2,2 %274 00040 %
Yhteensä100,0 %100,0 %641 00094 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.