Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 50/2025
Kohderyhmä: Naiset 45–64
Kohderyhmän väestö: 684 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 625 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 91 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 19 t 37 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 48 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV119,6 %22,0 %516 00075 %
Yle TV29,7 %6,0 %428 00063 %
Yle Teema&Fem3,2 %2,3 %349 00051 %
Yle yhteensä32,5 %30,3 %565 00083 %
MTV321,4 %23,4 %518 00076 %
Sub4,4 %4,6 %368 00054 %
AVA3,4 %3,2 %307 00045 %
MTV:n maksukanavat1,0 %1,2 %102 00015 %
MTV yhteensä30,2 %32,4 %560 00082 %
Nelonen7,7 %11,0 %433 00063 %
Jim2,7 %2,8 %310 00045 %
Liv1,7 %1,3 %271 00040 %
Hero0,5 %0,4 %104 00015 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä12,6 %15,5 %501 00073 %
TV54,7 %3,8 %318 00046 %
Kutonen2,4 %2,4 %266 00039 %
Frii5,9 %5,6 %254 00037 %
The Discovery Channel0,0 %0,0 %14 0002 %
TLC2,8 %2,5 %217 00032 %
Warner Bros. Discovery16,1 %14,6 %467 00068 %
STAR Channel2,5 %2,8 %210 00031 %
National Geographic Channel2,2 %2,0 %219 00032 %
Disney Finland4,7 %4,8 %310 00045 %
Muut3,8 %2,5 %262 00038 %
Yhteensä100,0 %100,0 %625 00091 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.