Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 50/2025
Kohderyhmä: Kaikki 25–44-vuotiaat
Kohderyhmän väestö: 1 450 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 137 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 78 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 6 t 45 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 58 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV19,8 %10,1 %563 00039 %
Yle TV214,3 %8,2 %635 00044 %
Yle Teema&Fem2,3 %2,6 %270 00019 %
Yle yhteensä26,3 %20,9 %844 00058 %
MTV318,0 %20,8 %623 00043 %
Sub4,8 %5,3 %424 00029 %
AVA2,6 %3,1 %229 00016 %
MTV:n maksukanavat4,3 %6,2 %199 00014 %
MTV yhteensä29,6 %35,4 %809 00056 %
Nelonen9,0 %11,6 %570 00039 %
Jim3,2 %3,1 %310 00021 %
Liv2,4 %2,5 %231 00016 %
Hero0,6 %0,8 %97 0007 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä15,2 %17,9 %703 00048 %
TV55,8 %5,6 %403 00028 %
Kutonen3,4 %3,1 %316 00022 %
Frii3,3 %3,6 %209 00014 %
The Discovery Channel0,0 %0,0 %24 0002 %
TLC2,7 %1,8 %217 00015 %
Warner Bros. Discovery15,5 %14,4 %656 00045 %
STAR Channel4,7 %4,3 %264 00018 %
National Geographic Channel2,2 %2,0 %176 00012 %
Disney Finland6,8 %6,3 %353 00024 %
Muut8,0 %8,3 %381 00026 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 137 00078 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.