Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 50/2025
Kohderyhmä: Miehet 45–64
Kohderyhmän väestö: 690 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 639 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 93 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 20 t 35 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 56 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV120,4 %22,6 %555 00080 %
Yle TV211,3 %7,5 %495 00072 %
Yle Teema&Fem3,2 %2,7 %312 00045 %
Yle yhteensä34,9 %32,8 %601 00087 %
MTV315,5 %17,1 %537 00078 %
Sub5,1 %6,4 %383 00055 %
AVA2,3 %2,5 %298 00043 %
MTV:n maksukanavat1,8 %2,2 %158 00023 %
MTV yhteensä24,7 %28,2 %588 00085 %
Nelonen6,4 %9,2 %437 00063 %
Jim3,3 %3,5 %392 00057 %
Liv1,2 %0,9 %264 00038 %
Hero0,4 %0,4 %120 00017 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä11,3 %14,0 %530 00077 %
TV55,8 %5,9 %421 00061 %
Kutonen5,0 %4,7 %360 00052 %
Frii1,8 %1,8 %205 00030 %
The Discovery Channel0,2 %0,0 %23 0003 %
TLC0,7 %0,6 %162 00023 %
Warner Bros. Discovery14,7 %13,8 %508 00074 %
STAR Channel3,1 %3,1 %232 00034 %
National Geographic Channel4,4 %3,2 %306 00044 %
Disney Finland7,5 %6,2 %373 00054 %
Muut6,9 %5,6 %299 00043 %
Yhteensä100,0 %100,0 %639 00093 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.