Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 50/2025
Kohderyhmä: Kaikki 45–64-vuotiaat
Kohderyhmän väestö: 1 374 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 264 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 92 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 20 t 6 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 52 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV120,0 %22,3 %1 071 00078 %
Yle TV210,5 %6,8 %923 00067 %
Yle Teema&Fem3,2 %2,5 %662 00048 %
Yle yhteensä33,7 %31,6 %1 166 00085 %
MTV318,4 %20,1 %1 055 00077 %
Sub4,7 %5,6 %751 00055 %
AVA2,8 %2,8 %605 00044 %
MTV:n maksukanavat1,4 %1,7 %260 00019 %
MTV yhteensä27,4 %30,2 %1 147 00084 %
Nelonen7,0 %10,1 %870 00063 %
Jim3,0 %3,2 %703 00051 %
Liv1,4 %1,1 %536 00039 %
Hero0,4 %0,4 %224 00016 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä11,9 %14,7 %1 030 00075 %
TV55,3 %4,9 %739 00054 %
Kutonen3,8 %3,6 %626 00046 %
Frii3,8 %3,7 %460 00033 %
The Discovery Channel0,1 %0,0 %37 0003 %
TLC1,7 %1,5 %380 00028 %
Warner Bros. Discovery15,4 %14,2 %975 00071 %
STAR Channel2,8 %2,9 %442 00032 %
National Geographic Channel3,3 %2,6 %525 00038 %
Disney Finland6,1 %5,5 %682 00050 %
Muut5,4 %4,1 %561 00041 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 264 00092 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.