Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 50/2025
Kohderyhmä: Naiset 25–44
Kohderyhmän väestö: 701 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 576 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 82 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 6 t 53 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 59 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV19,6 %9,7 %289 00041 %
Yle TV214,8 %8,9 %346 00049 %
Yle Teema&Fem2,3 %2,5 %140 00020 %
Yle yhteensä26,8 %21,1 %441 00063 %
MTV320,3 %22,4 %325 00046 %
Sub3,7 %3,9 %201 00029 %
AVA3,6 %4,1 %126 00018 %
MTV:n maksukanavat4,5 %7,0 %113 00016 %
MTV yhteensä32,1 %37,4 %429 00061 %
Nelonen9,2 %12,6 %295 00042 %
Jim2,4 %2,7 %149 00021 %
Liv2,8 %2,9 %133 00019 %
Hero0,8 %1,2 %59 0008 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä15,2 %19,5 %360 00051 %
TV54,8 %4,3 %186 00027 %
Kutonen2,2 %2,0 %142 00020 %
Frii3,9 %3,6 %131 00019 %
The Discovery Channel0,0 %0,0 %11 0002 %
TLC4,7 %2,9 %132 00019 %
Warner Bros. Discovery15,7 %12,8 %343 00049 %
STAR Channel4,2 %4,1 %123 00018 %
National Geographic Channel2,0 %1,8 %92 00013 %
Disney Finland6,1 %5,9 %177 00025 %
Muut6,4 %7,3 %171 00024 %
Yhteensä100,0 %100,0 %576 00082 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.