Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen vuosiSeuraava vuosi
Vuosittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, vuosi 2017
Kohderyhmä: Kaikki 25–44-vuotiaat
Kohderyhmän väestö: 1 356 000
Viikot: 1-52/2017
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 235 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 91 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 14 t 29 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 4 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV110,9 %10,2 %851 00063 %
Yle TV211,9 %9,4 %897 00066 %
Yle Teema1,2 %1,2 %360 00027 %
Yle Fem0,7 %0,8 %271 00020 %
Yle yhteensä24,7 %21,6 %1 071 00079 %
MTV316,3 %20,2 %998 00074 %
Sub5,5 %6,3 %728 00054 %
AVA2,7 %3,0 %502 00037 %
C More Total2,0 %1,1 %154 00011 %
MTV yhteensä26,5 %30,7 %1 112 00082 %
Nelonen14,4 %17,5 %953 00070 %
Jim4,6 %4,2 %652 00048 %
Liv4,4 %3,9 %588 00043 %
Hero1,8 %2,1 %384 00028 %
Nelosen maksukanavat0,8 %1,0 %94 0007 %
Nelonen Media yhteensä26,0 %28,7 %1 072 00079 %
TV54,0 %4,1 %599 00044 %
Kutonen2,8 %2,7 %463 00034 %
Frii1,4 %1,2 %285 00021 %
The Discovery Channel0,6 %0,4 %57 0004 %
TLC1,3 %1,0 %260 00019 %
Discovery Networks Finland10,4 %9,7 %819 00060 %
FOX4,3 %3,5 %583 00043 %
National Geographic Channel2,7 %1,9 %342 00025 %
Fox Networks Group7,0 %5,3 %687 00051 %
Music TV0,8 %0,5 %117 0009 %
Muut4,6 %3,5 %394 00029 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 235 00091 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1100 talouden otokseen (noin 2300 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.