Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen vuosiSeuraava vuosi
Vuosittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, vuosi 2017
Kohderyhmä: Naiset 3+
Kohderyhmän väestö: 2 657 000
Viikot: 1-52/2017
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 398 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 90 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 19 t 41 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 49 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV129,9 %26,1 %1 879 00071 %
Yle TV210,3 %7,9 %1 828 00069 %
Yle Teema1,9 %2,0 %983 00037 %
Yle Fem1,2 %1,5 %852 00032 %
Yle yhteensä43,3 %37,5 %2 170 00082 %
MTV319,0 %23,9 %2 006 00075 %
Sub2,7 %3,1 %1 255 00047 %
AVA2,4 %2,4 %1 025 00039 %
C More Total1,2 %0,7 %255 00010 %
MTV yhteensä25,4 %30,1 %2 154 00081 %
Nelonen9,9 %12,5 %1 852 00070 %
Jim2,4 %2,3 %1 118 00042 %
Liv3,8 %3,7 %1 205 00045 %
Hero1,3 %1,5 %709 00027 %
Nelosen maksukanavat0,3 %0,4 %125 0005 %
Nelonen Media yhteensä17,7 %20,4 %2 049 00077 %
TV52,2 %2,4 %1 065 00040 %
Kutonen1,0 %1,0 %733 00028 %
Frii1,7 %1,6 %649 00024 %
The Discovery Channel0,2 %0,1 %75 0003 %
TLC1,0 %0,8 %543 00020 %
Warner Bros. Discovery6,3 %6,1 %1 455 00055 %
STAR Channel2,3 %1,9 %966 00036 %
National Geographic Channel1,3 %1,0 %529 00020 %
Disney Finland3,6 %2,9 %1 139 00043 %
Music TV0,3 %0,2 %109 0004 %
Muut3,4 %2,8 %790 00030 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 398 00090 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.