Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen vuosiSeuraava vuosi
Vuosittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, vuosi 2018
Kohderyhmä: Naiset 4+
Kohderyhmän väestö: 2 666 000
Viikot: 1-52/2018
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 360 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 89 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 19 t 8 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 44 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV128,6 %24,7 %1 797 00067 %
Yle TV211,5 %8,2 %1 749 00066 %
Yle Teema2,0 %1,8 %897 00034 %
Yle Fem1,1 %1,4 %772 00029 %
Yle yhteensä43,1 %36,0 %2 098 00079 %
MTV318,5 %24,4 %1 957 00073 %
Sub3,0 %3,2 %1 258 00047 %
AVA2,6 %2,5 %968 00036 %
C More Total1,1 %0,7 %224 0008 %
MTV yhteensä25,2 %30,8 %2 112 00079 %
Nelonen9,6 %12,3 %1 771 00066 %
Jim2,3 %2,3 %1 037 00039 %
Liv3,3 %3,3 %1 133 00042 %
Hero1,2 %1,5 %690 00026 %
Nelosen maksukanavat0,1 %0,2 %63 0002 %
Nelonen Media yhteensä16,5 %19,5 %1 969 00074 %
TV52,7 %2,6 %1 116 00042 %
Kutonen1,3 %1,3 %733 00028 %
Frii2,1 %2,1 %653 00025 %
The Discovery Channel0,1 %0,1 %48 0002 %
TLC1,3 %1,2 %625 00023 %
Discovery Networks Finland7,8 %7,5 %1 492 00056 %
FOX2,5 %2,0 %853 00032 %
National Geographic Channel1,6 %1,3 %625 00023 %
Disney Finland4,1 %3,3 %1 096 00041 %
Music TV0,2 %0,2 %104 0004 %
Muut3,1 %2,8 %784 00029 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 360 00089 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.