Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen vuosiSeuraava vuosi
Vuosittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, vuosi 2018
Kohderyhmä: Miehet 3+
Kohderyhmän väestö: 2 583 000
Viikot: 1-52/2018
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 242 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 87 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 19 t 16 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 45 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV126,7 %24,2 %1 711 00066 %
Yle TV214,5 %11,8 %1 752 00068 %
Yle Teema1,9 %1,8 %954 00037 %
Yle Fem0,9 %1,1 %761 00029 %
Yle yhteensä44,1 %38,9 %2 011 00078 %
MTV313,8 %18,7 %1 813 00070 %
Sub3,7 %4,2 %1 356 00053 %
AVA1,2 %1,3 %820 00032 %
C More Total2,2 %1,7 %318 00012 %
MTV yhteensä20,9 %25,9 %1 984 00077 %
Nelonen8,4 %10,8 %1 695 00066 %
Jim2,6 %2,6 %1 097 00042 %
Liv1,5 %1,7 %952 00037 %
Hero1,3 %1,8 %744 00029 %
Nelosen maksukanavat0,4 %0,6 %102 0004 %
Nelonen Media yhteensä14,2 %17,5 %1 867 00072 %
TV53,0 %2,9 %1 157 00045 %
Kutonen3,1 %3,1 %994 00038 %
Frii1,3 %1,3 %658 00025 %
The Discovery Channel0,3 %0,2 %78 0003 %
TLC0,4 %0,4 %521 00020 %
Warner Bros. Discovery8,9 %8,6 %1 505 00058 %
STAR Channel2,9 %2,3 %984 00038 %
National Geographic Channel3,5 %2,4 %834 00032 %
Disney Finland6,4 %4,7 %1 233 00048 %
Music TV0,4 %0,2 %129 0005 %
Muut5,1 %4,4 %938 00036 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 242 00087 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.