Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen vuosiSeuraava vuosi
Vuosittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, vuosi 2018
Kohderyhmä: Kaikki 10 vuotta täyttäneet
Kohderyhmän väestö: 4 881 000
Viikot: 1-52/2018
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 4 289 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 88 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 20 t 10 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 53 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV128,2 %24,8 %3 385 00069 %
Yle TV212,6 %9,9 %3 276 00067 %
Yle Teema2,0 %1,8 %1 811 00037 %
Yle Fem1,0 %1,2 %1 478 00030 %
Yle yhteensä43,8 %37,7 %3 851 00079 %
MTV316,2 %21,7 %3 579 00073 %
Sub3,3 %3,6 %2 506 00051 %
AVA1,9 %2,0 %1 758 00036 %
C More Total1,6 %1,1 %497 00010 %
MTV yhteensä23,0 %28,4 %3 864 00079 %
Nelonen8,8 %11,5 %3 261 00067 %
Jim2,5 %2,5 %2 080 00043 %
Liv2,5 %2,5 %2 036 00042 %
Hero1,3 %1,7 %1 413 00029 %
Nelosen maksukanavat0,3 %0,4 %151 0003 %
Nelonen Media yhteensä15,3 %18,5 %3 610 00074 %
TV52,8 %2,7 %2 207 00045 %
Kutonen2,2 %2,2 %1 677 00034 %
Frii1,7 %1,8 %1 294 00027 %
The Discovery Channel0,2 %0,2 %118 0002 %
TLC0,9 %0,8 %1 127 00023 %
Warner Bros. Discovery8,4 %8,0 %2 889 00059 %
STAR Channel2,6 %2,1 %1 734 00036 %
National Geographic Channel2,6 %1,8 %1 425 00029 %
Disney Finland5,2 %3,9 %2 211 00045 %
Music TV0,3 %0,2 %229 0005 %
Muut4,0 %3,4 %1 641 00034 %
Yhteensä100,0 %100,0 %4 289 00088 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.