Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen vuosiSeuraava vuosi
Vuosittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, vuosi 2018
Kohderyhmä: Miehet 10+
Kohderyhmän väestö: 2 395 000
Viikot: 1-52/2018
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 079 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 87 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 20 t 15 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 54 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV127,4 %24,5 %1 643 00069 %
Yle TV214,2 %11,8 %1 628 00068 %
Yle Teema1,9 %1,8 %931 00039 %
Yle Fem0,9 %1,1 %728 00030 %
Yle yhteensä44,4 %39,2 %1 870 00078 %
MTV313,9 %18,7 %1 715 00072 %
Sub3,7 %4,1 %1 296 00054 %
AVA1,3 %1,4 %803 00034 %
C More Total2,1 %1,7 %292 00012 %
MTV yhteensä20,9 %25,8 %1 863 00078 %
Nelonen8,2 %10,7 %1 586 00066 %
Jim2,6 %2,7 %1 068 00045 %
Liv1,5 %1,7 %926 00039 %
Hero1,3 %1,8 %734 00031 %
Nelosen maksukanavat0,4 %0,6 %93 0004 %
Nelonen Media yhteensä14,1 %17,4 %1 748 00073 %
TV53,0 %2,9 %1 121 00047 %
Kutonen3,1 %3,1 %962 00040 %
Frii1,3 %1,3 %647 00027 %
The Discovery Channel0,3 %0,2 %73 0003 %
TLC0,4 %0,4 %510 00021 %
Warner Bros. Discovery9,0 %8,6 %1 443 00060 %
STAR Channel2,8 %2,3 %928 00039 %
National Geographic Channel3,6 %2,4 %811 00034 %
Disney Finland6,4 %4,6 %1 168 00049 %
Music TV0,4 %0,2 %127 0005 %
Muut4,9 %4,2 %888 00037 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 079 00087 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.