Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen vuosiSeuraava vuosi
Vuosittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, vuosi 2019
Kohderyhmä: Miehet 10+
Kohderyhmän väestö: 2 406 000
Viikot: 1-52/2019
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 072 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 86 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 19 t 57 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 51 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV128,4 %24,7 %1 640 00068 %
Yle TV212,8 %10,4 %1 583 00066 %
Yle Teema&Fem3,1 %3,1 %1 115 00046 %
Yle yhteensä44,3 %38,2 %1 850 00077 %
MTV314,0 %19,0 %1 668 00069 %
Sub3,8 %4,3 %1 279 00053 %
AVA1,3 %1,5 %810 00034 %
C More Total2,3 %1,9 %333 00014 %
MTV yhteensä21,5 %26,7 %1 848 00077 %
Nelonen7,3 %9,7 %1 547 00064 %
Jim3,2 %3,5 %1 072 00045 %
Liv1,7 %1,9 %933 00039 %
Hero1,4 %2,0 %758 00032 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä13,6 %17,0 %1 726 00072 %
TV53,0 %3,2 %1 158 00048 %
Kutonen3,1 %3,2 %980 00041 %
Frii1,4 %1,4 %649 00027 %
The Discovery Channel0,3 %0,2 %72 0003 %
TLC0,7 %0,6 %554 00023 %
Discovery Networks Finland9,4 %9,3 %1 450 00060 %
FOX2,7 %2,3 %902 00037 %
National Geographic Channel3,5 %2,2 %824 00034 %
Disney Finland6,2 %4,5 %1 153 00048 %
Music TV0,3 %0,1 %90 0004 %
AlfaTV0,5 %0,9 %498 00021 %
Muut4,1 %3,3 %618 00026 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 072 00086 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.