Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen vuosiSeuraava vuosi
Vuosittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, vuosi 2019
Kohderyhmä: Naiset 10+
Kohderyhmän väestö: 2 492 000
Viikot: 1-52/2019
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 209 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 89 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 19 t 45 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 49 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV129,3 %24,5 %1 729 00069 %
Yle TV210,2 %7,4 %1 582 00063 %
Yle Teema&Fem3,4 %3,3 %1 114 00045 %
Yle yhteensä42,9 %35,2 %1 943 00078 %
MTV318,6 %24,2 %1 811 00073 %
Sub3,1 %3,3 %1 190 00048 %
AVA2,6 %2,5 %945 00038 %
C More Total0,9 %0,6 %213 0009 %
MTV yhteensä25,1 %30,5 %1 973 00079 %
Nelonen8,6 %11,5 %1 637 00066 %
Jim3,0 %3,3 %1 006 00040 %
Liv3,4 %3,2 %1 107 00044 %
Hero1,2 %1,4 %679 00027 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä16,1 %19,4 %1 837 00074 %
TV52,8 %2,8 %1 126 00045 %
Kutonen1,2 %1,3 %715 00029 %
Frii2,2 %2,3 %678 00027 %
The Discovery Channel0,1 %0,1 %40 0002 %
TLC2,1 %1,9 %678 00027 %
Warner Bros. Discovery8,7 %8,6 %1 473 00059 %
STAR Channel2,2 %1,9 %789 00032 %
National Geographic Channel1,6 %1,2 %613 00025 %
Disney Finland3,8 %3,1 %1 030 00041 %
Music TV0,1 %0,1 %75 0003 %
AlfaTV0,6 %1,1 %465 00019 %
Muut2,6 %2,0 %514 00021 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 209 00089 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.