Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen vuosiSeuraava vuosi
Vuosittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, vuosi 2019
Kohderyhmä: Kaikki 25–44-vuotiaat
Kohderyhmän väestö: 1 383 000
Viikot: 1-52/2019
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 210 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 88 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 12 t 28 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 1 t 47 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV110,7 %9,9 %766 00055 %
Yle TV213,1 %9,6 %813 00059 %
Yle Teema&Fem1,8 %1,7 %404 00029 %
Yle yhteensä25,5 %21,2 %997 00072 %
MTV315,2 %18,9 %897 00065 %
Sub6,4 %6,8 %679 00049 %
AVA2,6 %2,8 %425 00031 %
C More Total2,2 %1,7 %167 00012 %
MTV yhteensä26,3 %30,2 %1 055 00076 %
Nelonen11,5 %14,4 %854 00062 %
Jim5,6 %6,6 %571 00041 %
Liv3,6 %3,6 %504 00036 %
Hero1,6 %1,8 %319 00023 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä22,3 %26,3 %999 00072 %
TV54,2 %4,3 %583 00042 %
Kutonen3,5 %3,1 %445 00032 %
Frii1,7 %1,5 %273 00020 %
The Discovery Channel0,4 %0,4 %40 0003 %
TLC2,0 %1,8 %299 00022 %
Discovery Networks Finland12,2 %11,4 %807 00058 %
FOX4,8 %4,1 %466 00034 %
National Geographic Channel3,2 %2,1 %343 00025 %
Disney Finland8,1 %6,2 %596 00043 %
Music TV0,5 %0,3 %79 0006 %
AlfaTV0,2 %0,3 %119 0009 %
Muut4,8 %4,0 %313 00023 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 210 00088 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.