Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen vuosi
Vuosittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, vuosi 2020
Kohderyhmä: Kaikki 25–44-vuotiaat
Kohderyhmän väestö: 1 396 000
Viikot: 1-53/2020
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 179 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 84 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 12 t 26 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 1 t 49 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV112,5 %11,3 %766 00055 %
Yle TV210,7 %7,4 %747 00054 %
Yle Teema&Fem1,7 %1,6 %373 00027 %
Yle yhteensä24,9 %20,3 %964 00069 %
MTV317,4 %22,7 %876 00063 %
Sub6,0 %6,0 %636 00046 %
AVA2,7 %2,7 %399 00029 %
C More Total1,3 %1,0 %129 0009 %
MTV yhteensä27,5 %32,4 %1 000 00072 %
Nelonen11,7 %15,6 %815 00058 %
Jim4,2 %4,3 %502 00036 %
Liv2,9 %2,8 %445 00032 %
Hero1,4 %1,5 %277 00020 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä20,2 %24,2 %948 00068 %
TV53,9 %3,7 %522 00037 %
Kutonen3,6 %3,3 %424 00030 %
Frii1,7 %1,3 %250 00018 %
The Discovery Channel0,3 %0,2 %35 0003 %
TLC2,7 %2,5 %303 00022 %
Discovery Networks Finland12,7 %11,5 %756 00054 %
FOX5,5 %4,5 %428 00031 %
National Geographic Channel3,1 %1,9 %315 00023 %
Disney Finland8,6 %6,4 %558 00040 %
Paramount Network0,7 %0,6 %122 0009 %
AlfaTV0,2 %0,2 %112 0008 %
Muut5,4 %4,6 %370 00026 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 179 00084 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.