Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen vuosi
Vuosittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, vuosi 2020
Kohderyhmä: Kaikki yli 65-vuotiaat
Kohderyhmän väestö: 1 198 000
Viikot: 1-53/2020
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 142 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 95 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 37 t 2 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 5 t 24 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV140,2 %34,0 %1 127 00094 %
Yle TV29,5 %7,4 %1 004 00084 %
Yle Teema&Fem4,4 %4,2 %895 00075 %
Yle yhteensä54,1 %45,7 %1 136 00095 %
MTV318,3 %25,2 %1 066 00089 %
Sub1,6 %1,9 %685 00057 %
AVA1,6 %1,3 %570 00048 %
C More Total0,9 %0,7 %145 00012 %
MTV yhteensä22,4 %29,2 %1 087 00091 %
Nelonen5,5 %7,8 %926 00077 %
Jim1,9 %1,6 %619 00052 %
Liv1,4 %1,4 %606 00051 %
Hero0,8 %1,0 %433 00036 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä9,6 %11,8 %985 00082 %
TV51,9 %2,0 %666 00056 %
Kutonen1,6 %1,4 %494 00041 %
Frii1,7 %2,0 %454 00038 %
The Discovery Channel0,1 %0,0 %23 0002 %
TLC1,7 %1,6 %436 00036 %
Discovery Networks Finland7,5 %7,4 %816 00068 %
FOX1,3 %1,2 %439 00037 %
National Geographic Channel2,3 %1,6 %471 00039 %
Disney Finland3,6 %2,9 %624 00052 %
Paramount Network0,1 %0,1 %85 0007 %
AlfaTV1,0 %1,4 %493 00041 %
Muut1,6 %1,6 %243 00020 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 142 00095 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.