Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen vuosi
Vuosittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, vuosi 2021
Kohderyhmä: Kaikki yli 65-vuotiaat
Kohderyhmän väestö: 1 224 000
Viikot: 1-52/2021
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 185 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 97 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 37 t 33 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 5 t 22 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV136,0 %32,1 %1 165 00095 %
Yle TV212,8 %9,3 %1 052 00086 %
Yle Teema&Fem3,8 %3,5 %907 00074 %
Yle yhteensä52,6 %44,9 %1 175 00096 %
MTV319,1 %25,9 %1 120 00092 %
Sub1,7 %2,3 %714 00058 %
AVA1,7 %1,5 %613 00050 %
C More Total1,1 %1,1 %175 00014 %
MTV yhteensä23,8 %30,8 %1 143 00093 %
Nelonen5,6 %7,7 %946 00077 %
Jim1,9 %1,6 %646 00053 %
Liv1,5 %1,5 %646 00053 %
Hero0,8 %1,0 %466 00038 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä9,8 %11,8 %1 020 00083 %
TV51,8 %1,8 %693 00057 %
Kutonen1,5 %1,2 %503 00041 %
Frii1,7 %1,9 %474 00039 %
The Discovery Channel0,0 %0,0 %15 0001 %
TLC1,7 %1,2 %438 00036 %
Discovery Networks Finland7,2 %6,3 %847 00069 %
FOX1,1 %1,1 %447 00037 %
National Geographic Channel2,3 %1,5 %479 00039 %
Disney Finland3,4 %2,6 %638 00052 %
Paramount Network0,2 %0,1 %103 0008 %
AlfaTV1,5 %2,0 %604 00049 %
Muut1,8 %1,8 %283 00023 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 185 00097 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.