Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen vuosiSeuraava vuosi
Vuosittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, vuosi 2021
Kohderyhmä: Kaikki 10 vuotta täyttäneet
Kohderyhmän väestö: 4 936 000
Viikot: 1-52/2021
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 4 223 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 86 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 19 t 57 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 51 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV127,4 %24,6 %3 301 00067 %
Yle TV212,9 %9,6 %3 089 00063 %
Yle Teema&Fem3,1 %2,8 %2 144 00043 %
Yle yhteensä43,4 %37,0 %3 728 00076 %
MTV317,8 %23,6 %3 399 00069 %
Sub3,2 %3,7 %2 284 00046 %
AVA2,1 %2,0 %1 697 00034 %
C More Total1,4 %1,4 %563 00011 %
MTV yhteensä24,6 %30,8 %3 703 00075 %
Nelonen7,8 %10,6 %2 958 00060 %
Jim2,5 %2,2 %1 868 00038 %
Liv2,0 %2,0 %1 817 00037 %
Hero1,0 %1,3 %1 282 00026 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä13,3 %16,1 %3 350 00068 %
TV52,8 %2,7 %2 082 00042 %
Kutonen2,5 %2,1 %1 609 00033 %
Frii1,8 %1,7 %1 218 00025 %
The Discovery Channel0,1 %0,1 %65 0001 %
TLC1,8 %1,4 %1 161 00024 %
Warner Bros. Discovery9,3 %8,2 %2 733 00055 %
STAR Channel2,4 %2,1 %1 428 00029 %
National Geographic Channel2,6 %1,7 %1 336 00027 %
Disney Finland5,0 %3,8 %1 978 00040 %
Paramount Network0,4 %0,3 %404 0008 %
AlfaTV0,9 %1,2 %1 124 00023 %
Muut3,5 %3,1 %1 144 00023 %
Yhteensä100,0 %100,0 %4 223 00086 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.