Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen vuosi
Vuosittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, vuosi 2021
Kohderyhmä: Naiset 10+
Kohderyhmän väestö: 2 508 000
Viikot: 1-52/2021
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 197 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 88 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 19 t 57 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 51 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV128,4 %24,9 %1 719 00069 %
Yle TV211,3 %8,0 %1 566 00062 %
Yle Teema&Fem3,3 %2,9 %1 092 00044 %
Yle yhteensä43,0 %35,8 %1 944 00078 %
MTV320,4 %26,5 %1 789 00071 %
Sub2,7 %3,0 %1 104 00044 %
AVA2,5 %2,4 %905 00036 %
C More Total0,8 %0,7 %232 0009 %
MTV yhteensä26,5 %32,7 %1 934 00077 %
Nelonen8,5 %11,6 %1 522 00061 %
Jim2,1 %1,8 %882 00035 %
Liv2,5 %2,4 %966 00039 %
Hero1,0 %1,1 %599 00024 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä14,0 %17,0 %1 735 00069 %
TV52,6 %2,5 %1 016 00041 %
Kutonen1,3 %1,2 %670 00027 %
Frii2,1 %2,0 %617 00025 %
The Discovery Channel0,0 %0,0 %21 0001 %
TLC2,7 %2,0 %645 00026 %
Discovery Networks Finland9,0 %7,9 %1 371 00055 %
FOX1,9 %1,8 %653 00026 %
National Geographic Channel1,9 %1,3 %581 00023 %
Disney Finland3,8 %3,1 %925 00037 %
Paramount Network0,2 %0,2 %182 0007 %
AlfaTV1,0 %1,3 %553 00022 %
Muut2,7 %2,4 %533 00021 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 197 00088 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.