Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen vuosiSeuraava vuosi
Vuosittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, vuosi 2021
Kohderyhmä: Kaikki 3 vuotta täyttäneet
Kohderyhmän väestö: 5 297 000
Viikot: 1-52/2021
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 4 522 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 85 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 18 t 59 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 43 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV127,0 %24,4 %3 418 00065 %
Yle TV213,3 %9,6 %3 295 00062 %
Yle Teema&Fem3,1 %2,8 %2 210 00042 %
Yle yhteensä43,4 %36,8 %3 965 00075 %
MTV317,7 %23,7 %3 575 00067 %
Sub3,3 %3,7 %2 385 00045 %
AVA2,0 %2,0 %1 727 00033 %
C More Total1,5 %1,4 %604 00011 %
MTV yhteensä24,6 %30,8 %3 916 00074 %
Nelonen7,9 %10,7 %3 124 00059 %
Jim2,5 %2,2 %1 912 00036 %
Liv1,9 %2,0 %1 856 00035 %
Hero1,0 %1,3 %1 299 00025 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä13,3 %16,2 %3 533 00067 %
TV52,8 %2,7 %2 145 00041 %
Kutonen2,5 %2,1 %1 650 00031 %
Frii1,8 %1,7 %1 234 00023 %
The Discovery Channel0,1 %0,1 %67 0001 %
TLC1,8 %1,4 %1 180 00022 %
Warner Bros. Discovery9,2 %8,2 %2 831 00053 %
STAR Channel2,4 %2,1 %1 479 00028 %
National Geographic Channel2,6 %1,7 %1 366 00026 %
Disney Finland4,9 %3,8 %2 045 00039 %
Paramount Network0,3 %0,3 %414 0008 %
AlfaTV0,9 %1,1 %1 137 00021 %
Muut3,6 %3,2 %1 234 00023 %
Yhteensä100,0 %100,0 %4 522 00085 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.