Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen vuosi
Vuosittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, vuosi 2021
Kohderyhmä: Kaikki 25–44-vuotiaat
Kohderyhmän väestö: 1 406 000
Viikot: 1-52/2021
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 197 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 85 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 11 t 39 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 1 t 40 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV111,7 %10,6 %717 00051 %
Yle TV214,8 %10,5 %753 00054 %
Yle Teema&Fem1,7 %1,6 %362 00026 %
Yle yhteensä28,1 %22,7 %955 00068 %
MTV317,0 %21,7 %833 00059 %
Sub5,8 %6,0 %590 00042 %
AVA2,3 %2,7 %361 00026 %
C More Total2,0 %2,1 %140 00010 %
MTV yhteensä27,1 %32,4 %980 00070 %
Nelonen11,2 %15,0 %764 00054 %
Jim3,4 %3,3 %440 00031 %
Liv2,8 %2,8 %408 00029 %
Hero1,1 %1,3 %246 00018 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä18,5 %22,5 %903 00064 %
TV54,0 %3,9 %489 00035 %
Kutonen3,7 %3,2 %382 00027 %
Frii1,7 %1,5 %206 00015 %
The Discovery Channel0,1 %0,1 %14 0001 %
TLC2,1 %1,7 %246 00017 %
Discovery Networks Finland11,9 %10,7 %703 00050 %
FOX5,3 %4,4 %377 00027 %
National Geographic Channel3,1 %2,1 %275 00020 %
Disney Finland8,4 %6,5 %496 00035 %
Paramount Network0,8 %0,7 %126 0009 %
AlfaTV0,3 %0,3 %122 0009 %
Muut5,4 %5,2 %360 00026 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 197 00085 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.