Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen vuosiSeuraava vuosi
Vuosittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, vuosi 2022
Kohderyhmä: Kaikki 25–44-vuotiaat
Kohderyhmän väestö: 1 413 000
Viikot: 1-52/2022
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 162 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 82 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 10 t 11 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 1 t 27 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV112,9 %12,8 %702 00050 %
Yle TV215,4 %11,6 %715 00051 %
Yle Teema&Fem1,8 %1,7 %329 00023 %
Yle yhteensä30,0 %26,1 %922 00065 %
MTV317,8 %22,1 %786 00056 %
Sub5,8 %6,4 %547 00039 %
AVA2,4 %2,4 %328 00023 %
C More Total2,0 %2,3 %140 00010 %
MTV yhteensä28,0 %33,2 %933 00066 %
Nelonen9,5 %12,1 %699 00049 %
Jim3,1 %2,8 %384 00027 %
Liv2,5 %2,6 %373 00026 %
Hero1,1 %1,4 %218 00015 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä16,1 %18,8 %843 00060 %
TV55,2 %4,6 %479 00034 %
Kutonen2,8 %2,9 %335 00024 %
Frii1,6 %1,5 %203 00014 %
The Discovery Channel0,0 %0,0 %8 0001 %
TLC3,0 %2,7 %256 00018 %
Warner Bros. Discovery12,9 %11,9 %672 00048 %
STAR Channel5,0 %3,9 %358 00025 %
National Geographic Channel2,8 %2,1 %241 00017 %
Disney Finland7,8 %6,0 %463 00033 %
Paramount Network0,0 %0,0 %00 %
AlfaTV0,5 %0,5 %146 00010 %
Muut5,2 %4,6 %357 00025 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 162 00082 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.