Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen vuosiSeuraava vuosi
Vuosittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, vuosi 2022
Kohderyhmä: Miehet 3+
Kohderyhmän väestö: 2 620 000
Viikot: 1-52/2022
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 165 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 83 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 18 t 32 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 39 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV127,5 %26,3 %1 632 00062 %
Yle TV214,8 %11,6 %1 597 00061 %
Yle Teema&Fem3,0 %2,7 %1 046 00040 %
Yle yhteensä45,3 %40,6 %1 881 00072 %
MTV315,2 %20,5 %1 666 00064 %
Sub3,9 %4,6 %1 200 00046 %
AVA1,7 %1,6 %788 00030 %
C More Total1,9 %2,2 %358 00014 %
MTV yhteensä22,7 %28,8 %1 846 00070 %
Nelonen6,2 %7,8 %1 447 00055 %
Jim2,8 %2,6 %977 00037 %
Liv1,2 %1,3 %827 00032 %
Hero1,0 %1,4 %641 00024 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä11,2 %13,2 %1 653 00063 %
TV53,7 %3,2 %1 102 00042 %
Kutonen2,9 %2,6 %892 00034 %
Frii1,4 %1,3 %619 00024 %
The Discovery Channel0,1 %0,1 %34 0001 %
TLC1,0 %0,9 %543 00021 %
Warner Bros. Discovery9,5 %8,4 %1 390 00053 %
STAR Channel2,5 %2,1 %766 00029 %
National Geographic Channel3,3 %2,2 %751 00029 %
Disney Finland5,8 %4,3 %1 064 00041 %
Paramount Network0,0 %0,0 %00 %
AlfaTV1,3 %1,5 %622 00024 %
Muut4,9 %4,2 %724 00028 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 165 00083 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.