Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen vuosiSeuraava vuosi
Vuosittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, vuosi 2022
Kohderyhmä: Kaikki 3 vuotta täyttäneet
Kohderyhmän väestö: 5 312 000
Viikot: 1-52/2022
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 4 466 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 84 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 18 t 24 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 38 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV128,1 %26,2 %3 374 00064 %
Yle TV213,1 %9,6 %3 230 00061 %
Yle Teema&Fem3,2 %2,8 %2 138 00040 %
Yle yhteensä44,4 %38,7 %3 906 00074 %
MTV317,9 %23,5 %3 498 00066 %
Sub3,4 %3,8 %2 324 00044 %
AVA2,2 %2,1 %1 701 00032 %
C More Total1,3 %1,4 %595 00011 %
MTV yhteensä24,8 %30,8 %3 837 00072 %
Nelonen6,9 %9,1 %2 994 00056 %
Jim2,4 %2,1 %1 851 00035 %
Liv1,7 %1,7 %1 769 00033 %
Hero1,0 %1,3 %1 226 00023 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä12,0 %14,2 %3 422 00064 %
TV53,5 %3,0 %2 166 00041 %
Kutonen2,0 %1,8 %1 549 00029 %
Frii1,8 %1,6 %1 239 00023 %
The Discovery Channel0,1 %0,1 %47 0001 %
TLC2,0 %1,9 %1 186 00022 %
Warner Bros. Discovery9,5 %8,5 %2 792 00053 %
STAR Channel2,1 %1,8 %1 410 00027 %
National Geographic Channel2,5 %1,7 %1 308 00025 %
Disney Finland4,6 %3,5 %1 976 00037 %
Paramount Network0,0 %0,0 %00 %
AlfaTV1,3 %1,6 %1 209 00023 %
Muut3,8 %3,2 %1 312 00025 %
Yhteensä100,0 %100,0 %4 466 00084 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.