Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen vuosi
Vuosittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, vuosi 2022
Kohderyhmä: Naiset 4+
Kohderyhmän väestö: 2 692 000
Viikot: 1-52/2022
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 301 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 85 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 18 t 15 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 37 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV128,7 %26,2 %1 742 00065 %
Yle TV211,5 %7,9 %1 632 00061 %
Yle Teema&Fem3,3 %2,9 %1 092 00041 %
Yle yhteensä43,5 %37,0 %2 025 00075 %
MTV320,5 %26,3 %1 832 00068 %
Sub2,9 %3,2 %1 124 00042 %
AVA2,8 %2,5 %913 00034 %
C More Total0,7 %0,7 %237 0009 %
MTV yhteensä26,9 %32,6 %1 991 00074 %
Nelonen7,7 %10,2 %1 548 00057 %
Jim2,0 %1,7 %874 00032 %
Liv2,1 %2,1 %942 00035 %
Hero1,0 %1,3 %586 00022 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä12,8 %15,2 %1 769 00066 %
TV53,2 %2,7 %1 064 00040 %
Kutonen1,1 %1,1 %657 00024 %
Frii2,1 %1,9 %621 00023 %
The Discovery Channel0,0 %0,0 %13 0000 %
TLC2,9 %2,8 %644 00024 %
Warner Bros. Discovery9,6 %8,7 %1 402 00052 %
STAR Channel1,7 %1,5 %644 00024 %
National Geographic Channel1,7 %1,2 %557 00021 %
Disney Finland3,4 %2,7 %912 00034 %
Paramount Network0,0 %0,0 %00 %
AlfaTV1,4 %1,7 %586 00022 %
Muut2,7 %2,3 %588 00022 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 301 00085 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.