Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen vuosi
Vuosittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, vuosi 2021
Kohderyhmä: Naiset 4+
Kohderyhmän väestö: 2 684 000
Viikot: 1-52/2021
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 342 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 87 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 19 t 1 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 43 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV128,0 %24,7 %1 777 00066 %
Yle TV211,8 %8,0 %1 672 00062 %
Yle Teema&Fem3,3 %2,9 %1 124 00042 %
Yle yhteensä43,1 %35,6 %2 064 00077 %
MTV320,3 %26,5 %1 878 00070 %
Sub2,8 %3,0 %1 144 00043 %
AVA2,5 %2,4 %919 00034 %
C More Total0,9 %0,7 %249 0009 %
MTV yhteensä26,4 %32,7 %2 038 00076 %
Nelonen8,6 %11,8 %1 601 00060 %
Jim2,1 %1,8 %898 00033 %
Liv2,4 %2,4 %984 00037 %
Hero0,9 %1,1 %607 00023 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä14,1 %17,1 %1 821 00068 %
TV52,6 %2,5 %1 042 00039 %
Kutonen1,3 %1,2 %686 00026 %
Frii2,1 %2,0 %623 00023 %
The Discovery Channel0,0 %0,0 %22 0001 %
TLC2,6 %2,0 %653 00024 %
Discovery Networks Finland8,9 %7,9 %1 410 00053 %
FOX1,9 %1,8 %667 00025 %
National Geographic Channel1,9 %1,3 %590 00022 %
Disney Finland3,7 %3,1 %944 00035 %
Paramount Network0,2 %0,2 %185 0007 %
AlfaTV1,0 %1,2 %558 00021 %
Muut2,7 %2,4 %571 00021 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 342 00087 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.