Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen vuosiSeuraava vuosi
Vuosittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, vuosi 2021
Kohderyhmä: Kaikki 45–64-vuotiaat
Kohderyhmän väestö: 1 391 000
Viikot: 1-52/2021
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 308 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 94 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 23 t 44 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 3 t 24 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV124,8 %23,3 %1 176 00085 %
Yle TV212,1 %9,5 %1 059 00076 %
Yle Teema&Fem3,1 %2,8 %802 00058 %
Yle yhteensä40,0 %35,5 %1 247 00090 %
MTV316,5 %21,8 %1 165 00084 %
Sub3,7 %4,1 %820 00059 %
AVA2,4 %2,4 %644 00046 %
C More Total1,4 %1,2 %192 00014 %
MTV yhteensä23,9 %29,5 %1 221 00088 %
Nelonen8,5 %11,3 %1 009 00073 %
Jim2,6 %2,4 %680 00049 %
Liv2,2 %2,3 %674 00048 %
Hero1,3 %1,6 %519 00037 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä14,6 %17,6 %1 125 00081 %
TV53,5 %3,2 %783 00056 %
Kutonen3,2 %2,6 %640 00046 %
Frii2,0 %1,7 %499 00036 %
The Discovery Channel0,2 %0,1 %34 0002 %
TLC1,7 %1,4 %420 00030 %
Warner Bros. Discovery10,9 %9,3 %982 00071 %
STAR Channel2,5 %2,0 %511 00037 %
National Geographic Channel2,8 %1,9 %532 00038 %
Disney Finland5,3 %4,0 %721 00052 %
Paramount Network0,3 %0,3 %154 00011 %
AlfaTV0,5 %0,7 %377 00027 %
Muut4,8 %3,6 %368 00026 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 308 00094 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.