Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen vuosi
Vuosittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, vuosi 2020
Kohderyhmä: Naiset 10+
Kohderyhmän väestö: 2 500 000
Viikot: 1-53/2020
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 162 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 86 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 20 t 19 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 58 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV131,1 %25,9 %1 735 00069 %
Yle TV28,7 %6,5 %1 531 00061 %
Yle Teema&Fem3,7 %3,4 %1 117 00045 %
Yle yhteensä43,5 %35,8 %1 919 00077 %
MTV319,6 %25,8 %1 784 00071 %
Sub2,8 %3,0 %1 142 00046 %
AVA2,5 %2,3 %915 00037 %
C More Total0,6 %0,3 %191 0008 %
MTV yhteensä25,5 %31,4 %1 918 00077 %
Nelonen8,4 %11,3 %1 567 00063 %
Jim2,3 %2,1 %918 00037 %
Liv2,5 %2,3 %980 00039 %
Hero1,1 %1,3 %622 00025 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä14,2 %17,0 %1 757 00070 %
TV52,7 %2,8 %1 050 00042 %
Kutonen1,2 %1,2 %716 00029 %
Frii2,3 %2,3 %664 00027 %
The Discovery Channel0,1 %0,1 %34 0001 %
TLC3,0 %2,8 %709 00028 %
Discovery Networks Finland9,6 %9,4 %1 418 00057 %
FOX2,1 %2,1 %720 00029 %
National Geographic Channel1,7 %1,3 %606 00024 %
Disney Finland3,9 %3,3 %986 00039 %
Paramount Network0,3 %0,2 %180 0007 %
AlfaTV0,7 %0,9 %480 00019 %
Muut2,4 %2,0 %487 00019 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 162 00086 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.