Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen vuosiSeuraava vuosi
Vuosittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, vuosi 2019
Kohderyhmä: Kaikki yli 65-vuotiaat
Kohderyhmän väestö: 1 172 000
Viikot: 1-52/2019
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 135 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 97 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 35 t 54 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 5 t 8 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV139,3 %33,2 %1 117 00095 %
Yle TV211,4 %8,4 %996 00085 %
Yle Teema&Fem3,9 %4,0 %850 00073 %
Yle yhteensä54,5 %45,6 %1 125 00096 %
MTV317,8 %24,7 %1 059 00090 %
Sub1,7 %1,8 %689 00059 %
AVA1,5 %1,3 %537 00046 %
C More Total1,3 %1,1 %143 00012 %
MTV yhteensä22,2 %29,0 %1 079 00092 %
Nelonen5,4 %7,5 %915 00078 %
Jim1,9 %1,9 %615 00053 %
Liv1,8 %1,8 %629 00054 %
Hero0,8 %1,1 %419 00036 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä9,8 %12,4 %977 00083 %
TV51,9 %2,0 %674 00058 %
Kutonen1,3 %1,5 %472 00040 %
Frii1,6 %1,8 %425 00036 %
The Discovery Channel0,1 %0,1 %27 0002 %
TLC1,1 %1,1 %392 00033 %
Discovery Networks Finland6,6 %6,9 %812 00069 %
FOX1,3 %1,1 %458 00039 %
National Geographic Channel2,0 %1,3 %431 00037 %
Disney Finland3,3 %2,4 %605 00052 %
Music TV0,2 %0,0 %23 0002 %
AlfaTV0,9 %1,7 %464 00040 %
Muut2,5 %2,1 %351 00030 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 135 00097 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.