Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen vuosiSeuraava vuosi
Vuosittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, vuosi 2017
Kohderyhmä: Kaikki 45–64-vuotiaat
Kohderyhmän väestö: 1 456 000
Viikot: 1-52/2017
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 394 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 96 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 24 t 46 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 3 t 33 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV128,5 %25,4 %1 314 00090 %
Yle TV210,4 %8,9 %1 178 00081 %
Yle Teema2,3 %2,4 %827 00057 %
Yle Fem1,2 %1,5 %670 00046 %
Yle yhteensä42,5 %38,2 %1 357 00093 %
MTV315,8 %20,2 %1 268 00087 %
Sub2,9 %3,3 %901 00062 %
AVA1,9 %2,0 %719 00049 %
C More Total2,0 %1,3 %216 00015 %
MTV yhteensä22,6 %26,9 %1 312 00090 %
Nelonen9,2 %11,3 %1 165 00080 %
Jim2,4 %2,2 %811 00056 %
Liv2,9 %2,9 %813 00056 %
Hero1,7 %2,1 %637 00044 %
Nelosen maksukanavat0,6 %0,7 %122 0008 %
Nelonen Media yhteensä16,8 %19,2 %1 262 00087 %
TV52,8 %3,0 %834 00057 %
Kutonen2,1 %2,0 %686 00047 %
Frii1,8 %1,7 %554 00038 %
The Discovery Channel0,4 %0,3 %76 0005 %
TLC0,6 %0,5 %400 00027 %
Warner Bros. Discovery8,4 %7,9 %1 041 00071 %
STAR Channel2,8 %2,4 %754 00052 %
National Geographic Channel2,5 %1,9 %504 00035 %
Disney Finland5,3 %4,2 %861 00059 %
Music TV0,2 %0,1 %72 0005 %
Muut4,3 %3,4 %630 00043 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 394 00096 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.