Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen vuosiSeuraava vuosi
Vuosittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, vuosi 2016
Kohderyhmä: Kaikki 45–64-vuotiaat
Kohderyhmän väestö: 1 473 000
Viikot: 1-52/2016
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 414 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 96 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 25 t 13 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 3 t 37 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV128,7 %25,1 %1 344 00091 %
Yle TV211,6 %10,2 %1 224 00083 %
Yle Teema2,9 %3,5 %934 00063 %
Yle Fem1,9 %2,3 %813 00055 %
Yle yhteensä45,0 %41,0 %1 391 00094 %
MTV316,1 %20,1 %1 292 00088 %
Sub3,3 %3,6 %966 00066 %
AVA2,1 %2,1 %738 00050 %
C More Total2,5 %1,8 %262 00018 %
MTV yhteensä24,0 %27,5 %1 341 00091 %
Nelonen9,6 %11,8 %1 206 00082 %
Jim2,8 %2,8 %841 00057 %
Liv2,4 %2,2 %869 00059 %
Hero1,3 %1,6 %579 00039 %
Nelosen maksukanavat0,6 %0,6 %129 0009 %
Nelonen Media yhteensä16,7 %19,0 %1 283 00087 %
TV53,4 %3,2 %851 00058 %
Kutonen2,0 %1,8 %671 00046 %
Frii1,5 %1,6 %488 00033 %
The Discovery Channel0,4 %0,3 %91 0006 %
TLC0,1 %0,0 %33 0002 %
Warner Bros. Discovery7,3 %6,9 %1 012 00069 %
STAR Channel2,8 %2,4 %774 00053 %
National Geographic Channel0,3 %0,2 %80 0005 %
Disney Finland3,1 %2,6 %592 00040 %
Music TV0,1 %0,1 %64 0004 %
Muut4,1 %3,0 %557 00038 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 414 00096 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.